טיפול בצלוליט

מתלבטים לגבי המסת או הקפאת שומן? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע בנושא

את מתוסכלת מהצלוליט ברגליים ומשתוקקת להיפטר ממנו? את לא לבד! רוב הנשים סובלות מצלוליט על הירכיים, הישבן או הבטן, וזה מצב נורמלי. הצלוליט הוא מרקם עור נפוץ מאוד, בעיקר בקרב נשים, הוא אינו מזיק אבל מקלקל את המראה האסתטי.

אם הגעתם לכאן כדי לדעת יותר מה זה צלוליט? ואיך מעלימים צלוליט? אם הצלוליט מציק לך, יש כמה שיטות להפחתת מראה הצלוליט.

אנשים רבים מנסים, בהצלחה כזו או אחרת, לשפר את מראה הצלוליט באמצעות ירידה במשקל, פעילות גופנית, עיסוי ומריחת קרמים המשווקים כמוצר יעיל לצלוליט.

אם גם אתם ניסיתם את השיטות הללו ולא נחלתם הצלחה, המשיכו לקרוא על השיטות החדשניות, הלא פולשניות להפחתת צלוליט, המשתמשות בטכניקות המשתמשות בחום, קור או רטט, כדי לפגוע בתאי השומן התת עוריים ולהפחית את מראה הבליטות בעור.

תסמינים לצלוליט

מראה הצלוליט מאופיין בעור עם גבשושיות וגומות, ומתואר לפעמים כמרקם דומה לגבינת קוטג׳ או לקליפת תפוז.

במצב של צלוליט קל, הוא נראה לעין כשצובטים את העור. למשל, צביטה לבדיקת צלוליט בירכיים תגלה לכם אם המרקם חלק או לא. מצב חמור יותר של צלוליט יוצר עור מקומט וגבשושי עם אזורי ׳פסגות ועמקים׳.

רוב האנשים עם צלוליט, סובלים מ-:

  • צלוליט בבטן התחתונה
  • צלוליט ברגליים ובירכיים
  • צלוליט בישבן

עם זאת, יש מקרים שבהם הצלוליט מופיע גם בשדיים ובזרועות העליונות.

מתלבטים לגבי המסת או הקפאת שומן? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע בנושא

הגורמים לצלוליט

יש ידע מועט מאוד באשר לגורמים לצלוליט. תופעה זו כרוכה ברקמת החיבור הסיבית המחברת את העור לשריר הבסיסי, כאשר ביניהם נמצא השומן. במצב של הצטברות עודפי שומן (לדוגמה, עודפי שומן בטני), השומן נדחף כלפי העור, אבל סיבי החיבור הארוכים והקשים מושכים אותם כלפי מטה. וזה מה שיוצר את משטח העור הלא אחיד או הגבשושי, שנקרא צלוליט.

בנוסף לכך, גם לגורמים הורמונליים יש תפקיד חשוב בהתפתחות הצלוליט, כאשר הגנטיקה היא זו שקובעת את מבנה העור, את מרקם העור ואת מבנה הגוף.

גורמים נוספים, כמו משקל וטונוס שרירים עשויים גם הם לקבוע אם יהיה לכם צלוליט, אם כי גם אנשים עם כושר גופני טוב יכולים לסבול מצלוליט.

אבחון

אבחון צלוליט מתחיל בהתבוננות העור כדי להעריך את המצב. זה עוזר לקבוע את הטיפול שעשוי לשפר את מראה העור שלך.

  • יש שיטות שנועדו לטפל בעודפי השומן ולא בהחלקת מרקם העור (כמו טיפול בקור או בחום).
  • יש שיטות שלא נועדו לטפל בהסרת עודפי שומן (קרמים להחלקת פני העור).

טיפולים לא פולשניים להעלמת צלוליט על ידי הרס תאי שומן תת עוריים

איך להעלים צלוליט? ובכן, זו שאלת מיליון הדולר. חיפוש מהיר באינטרנט לטובת מציאת טיפול ופתרונות לצלוליט באזורים השונים בגוף, תחשפו למגוון טיפולים זמינים שנועדו לשפר את מראה הצלוליט, לפחות באופן זמני. לכל אחד מהטיפולים להעלמת צלוליט יש סט של תוצאות פוטנציאליות ותופעות לוואי.

השיטות להפחתת מצבורי השומן התת-עורי מתבססות על חוסר היכולת המבנית של השומן לעמוד בפני טיפולים המשתמשים בחום, קור או רטט, כדי לפרק את קרום תאי השומן. עם הזמן, מערכת חילוף החומרים תסלק בהדרגה את תאי השומן המתים ותפריש אותם החוצה מהגוף. לפיכך, גם תוצאות הטיפול יהיו הדרגתיות וייקח זמן עד שתראו את התוצאות הסופיות.

יש מחקרים המצביעים על כך ששימוש ביותר משיטה אחת עשוי להניב את התוצאות המספקות ביותר.

שימוש בחום וברטט: 
המסת צלוליט היא בעצם שיטה להמסת שומן, המשתמשת באנרגיה המפיקה חום או רטט כדי לשבש באופן מכני את מבנה תאי השומן, והיא יעילה ל-:

גלי אולטרסאונד:
החלת גלי אולטרסאונד על העור באזור המטופל, יוצרת רטט בתוך שכבת השומן, שגורם להתפרקות מבנה התא.

גלי רדיו:
שימוש בגלי רדיו המפיקים זרם חשמלי בתדר גבוה יגרום להמסת תאי השומן. שימוש בגלי רדיו ליצירת וואקום, מגביר את פירוק הצלוליט, פותח את מערכת הלימפה החסומה ומצמצם חלקים ׳חלולים׳. את כיס השומן ניתן לפרק ביתר יעילות בעזרת לחץ הוואקום.

גלי הלם:
שימוש בגלי הלם גורם לכיווץ ולצמצום תאי השומן. גלי הלם מפעילים את חילוף החומרים המשתמש במערכת הניקוז הלימפתית כדי לסלק מהגוף את כל הזיהומים, כולל את תאי השומן המתים. טיפול זה מגביר את אספקת הדם, שמצדו גורם להידוק העור, לריכוך ולחיזוק רקמת החיבור וכתוצאה מכך להחלקת הצלוליט.

הקפאת שומן בקור
טכנולוגיה להקפאת שומן, משתמשת בקירור מבוקר ומדויק כשהיא מתמקדת בעדינות וביעילות בתאי השומן שמתחת לעור, מקפיאה וממיתה אותם כדי להפחית את הצלוליט. הפחתת הצלוליט באזורים שונים יכולה להיעשות באמצעות:

לאחר מספר טיפולים בלבד, העור אמור להיות הרבה יותר חלק ומתוח.

מתלבטים לגבי המסת או הקפאת שומן? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע בנושא

שימוש בקרמים להפחתת מראה הצלוליט

תוכלו למצוא בבתי המרקחת קרמים שונים המתיימרים להפחית את מראה הצלוליט. במוצרים אלה יש מספר תרכובות שעשויות למזער את הופעת הצלוליט אם משתמשים בהם יום יום, אם כי אין באמת מוצר שישנה את מבנה העור. מרכיבים אלה כוללים, בין השאר, ויטמינים E  ו-C, Escin, לוטוס קדוש, Carnitine ו-Escin.

 

שאלות נפוצות

צלוליט מתייחס למרקם עור המאופיין בהצטברות שומנים מתחת לתאי העור הגורמים למראה של עור גבשושי עם גומות.
איך להעלים צלוליט ברגליים במהירות?

איך להעלים צלוליט בירכיים או ברגליים במהירות? ובכן הדרך המהירה ביותר להעלמת צלוליט היא באמצעות ניתוח!

  • צלוליט – שמו של מרקם עור גבשושי עם גומות. הטיפול בצלוליט מתרכז בטיפול במרקם העור.
  • צלוליטיס – שמה של דלקת ברקמת השומן. זו מחלה זיהומית והטיפול בה לא קשור לטיפולים אסתטיים המשמשים להעלמת צלוליט.

כלומר, אם אתם רושמים באינטרנט בטעות צלוליטיס ברגל, חשוב שתהיו מודעים לכך שאתם בעצמם מחפשים מידע על צלוליט לרגל.

 

 

חלק מהטיפולים בצלוליט מבוססים על התפיסה שעיסוי נמרץ יגביר את זרימת מערכת הלימפה, יסיר רעלים ויפחית עודפי נוזלים באזורים המועדים לצלוליט. לאחר מספר פגישות עיסוי יתכן שתבחינו בשיפור קל בעור. קחו בחשבון שהתוצאות יהיו קצרות מועד.

לפי המדענים, אין דרך להעלים לחלוטין את הצלוליט. ישנם טיפולים זמינים שעשויים להפחית את מראה מרקם העור הגבשושי. כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר, דברו עם רופא עור או מטפל מוסמך כדי שיעזרו לכם להחליט אילו טיפולים עשויים להתאים לכם.

גם אנשים השומרים על כושר גופני יכולים לסבול מצלוליט. יחד עם זאת, חוסר בפעילות גופנית יכול להגדיל את הסיכוי לפתח צלוליט, ועלייה במשקל יכולה להפוך את הצלוליט לבולט יותר. אבל יש גם אנשים רזים עם צלוליט.

 

אם יש לכם צלוליט, זה יכול להיות בגלל הגנטיקה הקובעת את מבנה הגוף, מבנה העור ומרקם העור. זה יכול להיות גם בגלל גורמים הורמונליים. צלוליט יכול להתפתח גם בגלל משקל הגוף וטונוס השרירים, אם כי גם אנשים המקפידים על הכושר יכולים לפתח עור עם צלוליט. חוץ מזה, צלוליט נפוץ יותר בהזדקנות, כאשר העור מאבד מגמישותו.

צלוליט בגברים הוא הרבה פחות נפוץ מצלוליט בנשים. למעשה, רוב הנשים מפתחות מעט צלוליט לאחר גיל ההתבגרות. הסיבה לכך היא שאצל הנשים השומן בדרך כלל מפוזר באזורי הישבן והירכיים, שהם אזורים נפוצים לעור עם צלוליט.

אתם תוהים אם הפחתת המלח בתזונה תוכל לעזור להעלמת צלוליט בישבן? ובכן, אי אפשר להמיר מינרלים, כמו נתרן (מלח), לשומן, ולכן המלח לא יכול לגרום לצלוליט. יחד עם זאת, צריכה של כמויות נתרן גבוהות עלולה להחמיר את מראה הצלוליט. אחרי הכול, תזונה עשירה בנתרן גורמת להצטברות נוזלים בתאי השומן, מה שגורם להם להתנפח ולקבל מראה דלקתי.

טיפול בצלוליט ללא הליך כירורגי שיביא לתוצאות טובות, משתמש בטכנולוגיות המקפיאות או ממיסות את תאי השומן שמתחת לעור, כמו גלי אולטרסאונד, גלי רדיו או גלי הלם. שילוב של השיטות האלה יחדיו יכול לשפר את התוצאות, ובכך לסייע לא רק להורדת שומן בטני אלא גם להחלקת העור באזור ולהפחתת הצלוליט.

 

מתלבטים לגבי המסת או הקפאת שומן? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם עם כל המידע בנושא

אולי יעניין אותך גם?

העלמת צלוליט בישבן

העלמת צלוליט בישבן

החיפוש הבלתי נלאה של נשים באינטרנט אחר התרגיל האולטימטיבי, הדיאטה הטובה ביותר או הקרם היעיל ביותר כדי להיפטר מהצלוליט בישבן, מצביע על

דילוג לתוכן