טיפול בסימני מתיחה בעקבות ירידה במשקל

הצלחתם לרדת במשקל ואתם מתבאסים ממראה העור הרפוי וסימני המתיחה שחורצים בו מכל עבר?
עור הגוף שלנו משתנה במהלך השנים ובעיקר בתקופות הורמונאליות ושל שינויים במשקל.
סימני מתיחה אלה נוצרים כאשר ישנה עלייה משמעותית ויחסית מהירה במשקל והעור נמתח. התוצאה היא היווצרותם של פסים המופיעים במגוון אזורים ובעיקר בבטן, ירכיים, ישבן, שדיים, זרועות, גב תחתון.

נשים נוטות לסבול מתופעה של סימני מתיחה יותר מאשר גברים בעיקר בתקופות של היריון ולידה או בגיל ההתבגרות או בגיל המעבר.
גורמים שונים שעשויים להוביל לסימנים אלה הם מצבים רפואיים שונים שפוגעים באלסטיות של העור, ירידה ברמת הקולגן בעור ולעיתים גם תנאים גנטיים מעלים את הסיכוי לסבול מסימנים אלה.
המראה שלהם משתנה מאדם לאדם ומושפע מגוון העור הטבעי, גמישות ובריאות העור.

על אף שאין סכנה בריאותית הטמונה בסימני מתיחה, הרי שהם עשויים להוות מטרד אסתטי ולפגוע בדימוי ובביטחון העצמי ולעיתים גם להיות מלווים בגירוד או אדמומיות או רגישות באזור הופעתם.
הסימנים החורשים את העור עשויים לשנות גוון ומרקם עם הזמן אך קשה מאוד להיפטר מהם ועם זאת, ישנם דרכים לטשטש את החריצים שהם יוצרים או למנוע מלכתחילה את הופעתם.

שיטות שונות לטיפול בסימני מתיחה

על מנת להפחית את הסיכוי לסימני מתיחה, אותן צלקות ליניאריות על העור, חשוב מאוד לשמור על הגמישות של העור וכן לבקר ולפקח על העלאה במשקל, כך שתהיה מתונה ובהדרגתיות ככל שניתן. ישנן טכניקות שונות לצורך טיפול בסימני מתיחה טשטוש או העלמה של סימני מתיחה כמו הקפאת שומן המהווה אופציה לא פולשנית להמשך שמירה על הגזרה.
טכניקה זו נועדה להסרת שומן באזור ממוקד במיוחד מאזורים בעייתיים באמצעות הקפאה ממוקדת של תאי השומן. תהליך ההקפאה הורס את תאי השומן וכך מסיר אותם מהגוף. בנוסף, הקפאת שומן יכולה לסייע בהידוק העור הודות להמרצת ייצור הקולגן ואלסטין. שיטות נוספות יכולות להיות שימוש בפילינג כימי או טיפולי לייזר.
בכל מקרה, על מנת לשפר את מראה העור הרפוי עם סימני המתיחה ולשפר את מוצקות וגמישות העור יש להשקיע בטיפוחו. יש לזכור שסימני מתיחה הם לעיתים עמוקים יותר מכפי שהם נראים והנזק מגיע לעומק הרקמה.

מוצרים טבעיים לטשטוש ומניעת הסימנים

מוצרים טבעיים יכולים לסייע בהפחתת הסיכוי להופעתם של סימני מתיחה וטשטושם כאשר הם מבוססים על רכיבים טבעיים ועדינים המתאימים גם לעור רגיש.
בתקופת ההיריון במיוחד חשוב להימנע ממשיחת קרמים אגרסיביים או חומצות וההעדפה היא לטובת שמנים טבעיים בשל העור הרגיש וההשפעה המטיבה והיעילה

לא רק בהיריון, כדאי לאמץ שמנים וקרמים טבעיים לטשטוש סימני מתיחה בכל תקופה בחיים כחלק משמירה על אורח חיים בריא.
לטיפול בסימני מתיחה או צלוליטיס (עור תפוז) ניתן להשתמש בשמנים לריכוך העור, כמו שמן קלנדולה המופק מפרח קלנדולה ומצטיין בתכונות אנטי דלקתיות ואנטי בקטריאליות ולכן מסייע בגירוי העור ומתיחתו. הוא בעל אפקט משמעותי של הזנה ומעודד תחלופה מהירה של תאים.

חמאת שיאה אף היא נחשבת למוצר אפקטיבי בהתמודדות עם סימנים וצלוליטיס בשל אפקט הלחות המשמעותי שלה ותרומתה לגמישות העור. כמו כן, היא בעלת תכונה אנטי דלקתית שיכולה לסייע בהפחתת האדמומיות של העור הפגום ולקדם את צמיחתם של התאים בשל הוויטמינים שהיא מכילה ותכונות נוגדות חמצון. ניתן לנסות להתמודדות עם נגעי העור של הסימנים גם באמצעות קרמים המבוססים על מיצוי של קוקוס שהינו בעל תכונות מרפא ודבש שיכול להעניק לחות ואף לסייע בהבהרת הכתמים.
לסיכום, מומלץ לאמץ שגרת טיפוח יומיומית להפחתת הסיכוי להופעתם של סימנים ולסיוע בדהייתם.

אולי יעניין אותך גם?

העלמת צלוליט בישבן

העלמת צלוליט בישבן

החיפוש הבלתי נלאה של נשים באינטרנט אחר התרגיל האולטימטיבי, הדיאטה הטובה ביותר או הקרם היעיל ביותר כדי להיפטר מהצלוליט בישבן, מצביע על

דילוג לתוכן