האם הקפאת שומן יכולה למתוח את הבטן?

מבין כלל השיטות החדשניות לעיצוב הגוף ושמירה על הגזרה, שיטת הקפאת השומן נחשבת ללהיט ענק, המציע לכם להיפטר ממצבורי שומן ללא ניתוח או ימי השבתה. עם זאת, רק לאחרונה התברר ששיטה זו מציעה תופעת לוואי נוספת, נהדרת ובלתי צפויה הקשורה למראה העור: לאחר שהשומן הלא רצוי נעלם, העור באזור המטופל נראה חלק ומוצק יותר.

מהי הקפאת שומן?

בניגוד לניתוח מתיחת בטן, הליך הקפאת שומן, הידוע גם בשם קריוליפוליזיס (Cryolipolysis), הוא טיפול קוסמטי לא פולשני לעיצוב הגוף, המסייע לסילוק שומן לא רצוי שקשה להיפטר ממנו באמצעות דיאטה או פעילות גופנית.

הטיפול בהקפאת שומן מתמקד בתאי שומן עקשניים באזור המטופל, מפרק וממית אותם, אבל משאיר את העור ורקמת השריר באזור זה, ללא פגע. זה עובד, כי תאי השומן קופאים בטמפרטורות גבוהות יותר מאשר הרקמה הסובבת אותם.

במהלך הטיפול מצמידים לאזור המטופל את ההתקן להקפאת שומן, וחושפים אותו לטמפרטורות קרות. הקור מפרק וממית את תאי השומן, בתהליך שנקרא אפופטוזיס (Apoptosis).

בשבועות הבאים, מערכת כלי הלימפה תסלק מהגוף את פסולת התאים המתים. בתקופה זו המטופלים יבחינו בהפחתה הדרגתית של כמויות השומן באזור המטופל.

ניתן להשתמש בהקפאת שומן להסרת שומן עיקש בבטן, בירכיים, באגן, בגב או בזרועות, ולחיטוב הסנטר וסילוק מראה הסנטר הכפול.

הידוק העור שנוצר בעקבות ההליך, מגיע כהפתעה נעימה!

יש סוגים שונים של מכשירים להקפאת שומן, והם מותאמים להסרת עודפי שומן באזורים שונים בגוף. הרופא יזהה את האזורים הבעייתיים בגוף שלכם, ויזהה את המכשיר המושלם למיקסום תוצאות הפחתת השומן בגופכם.

הדרכים שבהן הקפאת שומן יכולה למתוח את עור הבטן

עם הזמן התברר כי הטיפול בהקפאת שומן יכול לתרום לעור מתוח יותר בשתי דרכים:

הקפאת שומן משמרת את הגוון והמראה של העור באזור המטופל

כדי להשיג תוצאות מיטביות לאחר הפחתת השומן, העור חייב להיות מסוגל להתכווץ ולהתאים את עצמו לקווי המתאר החדשים והרזים יותר של הגוף. מסיבה זו, ייתכן שאדם עם גמישות עור ירודה, לא יהיה מועמד מתאים להקפאת שומן, כי העור לאחר הסרת השומן עשוי להיראות רפוי.

רוב המטופלים שעברו הסרת שומן באמצעות הקפאה, מעידים שהעור שלהם התכווץ להפליא כשהתגלו מלוא התוצאות של הטיפול. במילים אחרות, הקטנת גודל הבליטה שיצרו עודפי השומן, לא הגבירה את רפיון העור, גם במקרים שבהם הייתה הפחתה דרמטית ביותר של כמויות השומן.

הקפאת שומן עשויה לשפר את המוצקות והגמישות של העור

מספר קטן, אבל עקבי, של מטופלים שעברו הקפאת שומן, חווים שיפור במראה ובגוון העור. אצל חלקם, העור אימץ את קו המתאר החדש, החלק והאסתטי יותר, וקפלי השומן היו פחות מורגשים.

בעוד שרק ניתוח יכול להסיר עודפי עור, הקפאת שומן מבטיחה יתרונות מעולים לאלה שלא מוכנים לעבור ניתוח, אבל מוטרדים מעודפי השומן ומהאפשרות שמתיחת העור לא תהיה מלאה. לדוגמה, אימהות לאחר היריון שמתכננות הריונות נוספים. לנשים אלה, הקפאת שומן יכולה לספק טיפול ביניים חסכוני שיעזור לשפר את צורת הגוף, עד שיסיימו את תקופת הלידות.

מהו ההסבר לכך שהקפאת שומן גורמת למיצוק העור?

  • אחת התיאוריות הבולטות יותר גורסת שהקור העז גורם לעור להאיץ את ייצור הקולגן. הקולגן קיים בשפע בעור הצעיר, אבל ככול שאנחנו מתבגרים כך הגוף מתחיל לייצר פחות ופחות קולגן, מה שמוביל לאובדן גמישות העור. אפקט זה נקרא קריודרמדסטרינגו (Cryodermadstringo), או הידוק העור באמצעות צינון ממוקד.
  • הסבר נוסף מסתמך על האופי ההדרגתי של אובדן השומן לאחר הקפאת השומן. מכיוון שהתוצאות הסופיות מופיעות רק לאחר 3-2 חודשים לאחר הטיפול, הליך זה מאפשר לעור מספיק זמן כדי להתכווץ באופן טבעי כשהגוף הופך לרזה יותר.

מעניין ש׳בונוס׳ בלתי צפוי זה שמציע הטיפול בהקפאת שומן, נחשף על ידי מנתחים פלסטיים רק מספר שנים לאחר ששיטת הקפאת השומן יצאה לשוק הרחב. עם זאת, עדיין לא נערכו מחקרים פורמליים שיעריכו אם אכן הידוק העור שהמטפל רואה אצל המטופלים שלו, הוא עקבי וניתן למדידה. בינתיים, הקפאת שומן נותרה דרך מצוינת לסילוק שומן גוף לא רצוי, מבלי להיכנס לחדר הניתוחים.

לבסוף, זכרו: הקפאת שומן היא אמנם דרך מועילה להיפטר משומן עיקש, אבל היא אינה חלופה לפעילות גופנית או לתזונה בריאה.

אולי יעניין אותך גם?

העלמת צלוליט בישבן

העלמת צלוליט בישבן

החיפוש הבלתי נלאה של נשים באינטרנט אחר התרגיל האולטימטיבי, הדיאטה הטובה ביותר או הקרם היעיל ביותר כדי להיפטר מהצלוליט בישבן, מצביע על

מעוניינים בשיחת ייעוץ ללא עלות?

השאירו פרטים ונחזור אליכם

מאמרים אחרונים

דילוג לתוכן